Gradska četvrt Sesvete najviše uplaćuju u proračun, a najmanje dobivaju natrag

12.05.2017.Vijesti
gfd

U petak, 12.05.2017. održana je tiskovna konferencija Živog zida i njihovih koalicijskih partnera Promijenimo Hrvatsku na kojoj su kandidat za gradonačelnika grada Zagreba prof. Ivan Lovrinović i njegov zamjenik Tihomir Lukanić, dipl. ing. predstavili dvije točke njihovog programa: decentralizaciju gradske uprave i promet.

Novinarima se obratio Tihomir Lukanić istaknuvši kako se simbolički nalazimo u najvećoj, ali i najviše zanemarenoj gradskoj četvrti Sesvete. Ovdje živi 90.000 stanovnika, a prostorno zauzimaju 1/5 površine grada Zagreba.

– Grad Zagreb je izrazito centraliziran grad u kojem jedna osoba upravlja sa 8 milijardi kuna novca zagrebačkih poreznih obveznika svake godine. Administrativni ustroj je to kakav ne poznaje razvijena Europa kojoj toliko težimo. Vijećima mjesnih odbora i gradskih četvrti treba povećati razinu odlučivanja s obzirom da su i zakonom definirani kao predstavnička tijela stanovnika. Točnije, zakonom je određeno da su GČ i MO pravne osobe, međutim do današnjeg dana im nije dodijeljen OIB i broj žiro računa. Time ne mogu sudjelovati u platnom prometu i u potpunosti ovise i odlukama gradonačelnika i cjenicima koji su nerijetko dvostruko skuplji nego je to realno, pa tako imamo situacije gdje su 2 stola i 4 klupice u parku plaćene 50.000 kn ili boćalište 100.000 kn. Takvih je primjera stotine u ovih 15 godina vladavine ove gradske oligarhije, rekao je Lukanić.

– Sljedeća točka programa je promet u Zagrebu i prometna infrastruktura. Želim istaknuti kako je u sklopu našeg programa predviđena integracija putničkog prijevoza, i to autobusnog, tramvajskog i željezničkog. U Zagrebu je iskorišteno, postojećim voznim redom tek 30% željezničkih kapaciteta, sa trendom daljnjeg opadanja broja putnika u vlakovima i njihov prelazak na autobuse. A svi znamo da niti jedan oblik transporta ne može putnike prevesti iz predgrađa u centar grada za tako malo vremena kao željeznica. Plus dodatni komfor koji je neusporediv sa tramvajskim ili autobusnim vozilima. Zatim ekološki aspekti. Izgradit ćemo parkirališta uz željezničke postaje, podesiti vozni red, vratiti HŽ-u subvenciju grada, smanjiti cijene u periodima kada je manji broj putnika, a sve kako bismo smanjili broj automobila u centru grada i potaknuli mlade ljude da žive na periferiji u prirodnijem okruženju.

– Što se tiče projekata uopće, tako i prometnih, mi se ne smatramo monopolistima na pamet, već se oko svega konzultiramo sa strukom i slušamo struku, a ne PR. Krajnje je vrijeme da ovaj grad počnu voditi stručnjaci. Oko svih prometnih projekata, konzultirali smo se i konzultirati ćemo se sa Fakultetom prometnih znanosti, zaključno je rekao Tihomir Lukanić, kandidat za zamjenika gradonačelnika, inače stanovnik Sesveta i rođeni Sesvećanin.

Prof. dr. sc. Ivan Lovrinović je rekao da su Sesvete gradska četvrt koja najviše novca uplaćuje u proračun grada, a dobiva najmanje, i da će taj odnos promijeniti u korist skoro 100.000 stanovnika Sesveta. – Promijenit ćemo odnos grada prema Sesvetama koje su do sada tretirane kao selo, i potpuno su mi razumljive sve češće inicijative za odvajanjem u samostalan grad ako uzmemo u obzir da Sesvetski porezni obveznici uplaćuju u gradski proračun više od 700 milijuna kuna a dobivaju samo mrvice, dodao je Lovrinović.

Profesor Lovrinović je na koncu rekao da se nadaju sjajnom rezultatu na izborima u Zagrebu jer su u utrku ušli kao apsolutno iznenađenje, i vjeruje da će opet biti ugodno iznenađenje ovih izbora.